1. Home
  2. /
  3. Articole
  4. /
  5. sfaturi utile
  6. /
  7. De ce nu se...

De ce nu se indexeaza site-ul sau optimizare SEO eronata

Optimizarea SEO (search engine optimization) urmareste indexarea unui site pe Google si pe alte motoare de cautare. Daca site-ul nu apare pe prima pagina a motorului de cautare, acest lucru arata ca web siteul dumneavoastra nu isi atinge potentialul si nu atrage trafic relevant.

Exista numerosi factori care ar putea cauza o afisare deficitara in Google.

De aceea, am realizat pentru dumneavoastra o lista cu cele mai des intalnite motive pentru care siteul web nu are parte de vizibilitatea dorita si modalitati de rezolvare a problemelor.

Motive pentru care siteul nu se apare in cautarile Google

Siteurile noi nu se indexeaza imediat in Google. Este nevoie sa efectuati o cercetare amanuntita pentru a putea repera pozitionarea noului site (cautare specifica dupa competitori, cuvinte cheie relevante, produse specifice etc). Tinand cont si de activitatea competitorilor dumneavoastra, care probabil realizeaza deja continut de calitate si apeleaza la servicii de optimizare SEO, platforma dumneavoastra va avea nevoie de timp pentru a aparea pe paginile de rezultate ale motoarelor de cautare (SERP), in speta Google – care in Romania este cel mai folosit.

Daca nu reusiti sa gasiti siteul web, primul lucru pe care trebuie sa il faceti este sa aflati daca acesta exista in in Google Index. Astfel, va recomandam realizati o cautare cu “site:domeniuldumneavoastra.ro”, unde domeniul dumneavoastra.ro reprezinta adresa siteului web. In momentul in care realizati cautarea, nu inserati niciun spatiu intre cuvinte. Daca cautarea genereaza un rezultat, Google stie de existenta siteului dumneavoastra si puteti lucra pentru a creste rankingul si vizibilitatea site-ului.

Daca cautarea nu genereaza nici un rezultat, acest lucru arata ca Google indexeaza platforma, drept urmare, rankul in acest motor de cautare nu va creste. Va trebui, in primul rand, sa aflati motivul pentru care Google nu stie de existenta platformei.

Google Search Bots nu vor indexa si citi toate paginile in acelasi fel. Astfel, siteurile realizate in Javascript necesita resurse mult mai mari din partea crawler-elor Google, iar indexarea si citirea se efectueaza in doua serii. Din pacate, indexarea ultimelor modificari realizate la nivel de continut ar putea fi intarziata. Una dintre solutii ar putea fi o randare dinamica care va ofera posibilitatea de a afisa o versiune optimizata pentru experienta utilizatorilor pe site.

O alta optiunea presupune o versiune optimizata pentru Search Bots, pe care acestia sa o indexeze si scaneze intr-un timp mai scurt. Beneficiile unei astfel de initiative sunt numeroase. Acesti Search Bots scaneaza paginile mult mai rapid si depisteaza mai mult continut. Dezvoltarile de tip front-end raman intacte pentru experienta userului, iar ultimele pagini si continutul publicat se indexeaza si apar in cautarile pe Google.

Probleme de crawl ce au un efect negativ asupra SEO.

Daca siteul dumneavoastra nu este bine pozitionat in Google, acest lucru poate fi din cauza unor probleme de crawling. Pe scurt, daca Google nu poate scana siteul, acesta nu va avea un rank bun.

Astfel, puteti intampina o problema tehnica care nu permite crawler-elor Google sa scaneze siteul dumneavoastra. Pentru a reusi sa determinati care este eroarea, apelati la Google Search Console. In acest mod reusiti sa descoperiti care dintre paginile siteului dumneavoastra prezinta erori. Contactati web developerul si nu incercati sa rezolvati imediat orice problema, deoarece pot exista pagini care sunt inca in lucru si pe care Google nu le idexeaza.

Continut duplicat

Continutul duplicat este ignorat de Google, motiv pentru care trebuie sa aveti grija sa nu copiati niciodata continut de pe alte pagini sau platforme. Daca continutul copiat este de peste 70%, Google ar putea face ca siteul dumneavoastra sa nu mai fie indexat si sa nu mai apara in SERP (Search Engine Results Pages – paginile de rezultate ale motorului de cautare)

Siteul nu este mobile-friendly

Este ideal ca un website sa fie mobile friendly – adica sa fie compatibil cu dispozitivele mobile. Statisticile efectuate in anul 2021 arata ca utilizatorii au folosesc dispozitivele mobile pentru a naviga pe internet in proportie de 80%. Astfel, Google a realizat updateuri in favoarea siteurilor mobile-friendly.

In momentul in care siteul dumneavoastra nu se incarca pe dispozitivele mobile, acesta nu este afisat asa cum v-ati dori in SERP. Pentru a solutiona o astfel de problema, puteti testa siteul pentru compatibilitate cu dispozitivele mobile si astfel veti afla care sunt erorile si puteti efectua coreturile necesare.

Site-ul nu se incarca rapid

Rapiditatea cu care se incarca siteul dumneavoastra poate fi un mare dezavantaj in fata competitorilor. Chiar daca aveti un site bine pus la punct, cu un design modern, atent dezvoltat, dar care se incarca lent, competitorii dumneavoastra vor primi o clasare mai buna in Google. Astfel, chiar si o secunda de asteptare in plus poate conta pentru un vizitator. Daca acesta nu poate accesa rapid platforma, utilizatorul va cauta produsele sau serviciile in alta parte.

Nu sunt folosite cuvinte cheie

Cuvintele cheie sunt si ele un factor foarte important atunci cand discutam despre indexarea unui site. Platforma dumneavoastra trebuie sa raspunda tuturor nevoilor clientilor. Chiar daca folositi termeni tehnici, trebuie sa stiti ca utilizatorii care va viziteaza siteul sunt probabil nefamiliarizati cu acestia. Este recomandat ca aceste cuvinte cheie sa targeteze o nisa, si sa nu vizeze un spectru mai larg. Daca nu stiti care sunt cautarile efectuate de utilizatorii pe care ii targetati, este ideal sa faceti o cercetare in acest domeniu. Astfel veti stabili care sunt cuvintele cheie cu competitie mai mica, care va reprezinta cu adevarat brandul.

De asemenea, daca websiteul dumneavoastra nu este sustinut si de backlinkuri, acesta nu va reprezenta o autoritate pentru Google. Folosind cuvinte cheie mai putin competitive sau constructii de cuvinte mai putin populare, puteti avea un rank mai bun. Astfel, constructii de 4-5 cuvinte folosite pe web siteuri cu autoritate scazuta vor fi ridica pozitia siteului in Google.

Absenta backlink-urilor

Backlinkurile reprezinta toate sursele externe (linkuri din alte site-uri) care redirectioneaza catre platforma dumneavoastra. Cu ajutorul lor, puteti creste rankingul siteului in paginile de rezultate Google. Numarul acestor backlinkuri poate fi crescut daca promovati corect si indeajuns afacerea. Incurajati-i pe utilizatori sa posteze linkuri cu produsele sau serviciille dumneavoastra pe canalele lor de social media sau sa salveze materialele in categoria favorite. ACeasta practica va ajuta siteul din punctul de vedere al optimizarii SEO.

Nu ati optimizat siteul pentru motoarele de cautare (SEO).

Va recomandam sa folositi cuvinte cheie in continutul site-ului si este foarte important ca acestea sa fie amplasate strategic. Fiecare pagina a siteului dumneavoastra trebuie privita ca o oportunitate si modalitate prin care utilizatorii sa va poata gasi atunci cand au nevoie de serviciile sau produsele pe care le puneti la dispozitie. Fiecare pagina contine astfel un cuvant sau un grup de cuvinte cheie specifice, ce sunt folosite pentru targetarea utilizatorilor. Acestea trebuie amplasate in:

  • Titlurile paginilor
  • Titlul meta – acest titlu apare in afara siteului si se regaseste in cautarile Google;
  • Descrierile meta – nu apar pe pagina dumneavoastra web, insa au un impact insemnat asupra indexarii siteului;
  • Header si subheader – intertitluri cu dimensiuni mai mari decat corpul textului, cu marimi intre H1 si H6;
  • Corpul textului – cuvintele cheie trebuie sa se regaseasca natural in corpul textului si in introducere, in prima propozitie;
  • Artibutele alt – acestea sunt „ascunse” in spatele unei imagini si au rolul de a descrie imaginea pentru Google;
  • Linkuri catre alte sectiuni din site.

Optimizarea SEO implica multe alte operatiuni si interventii atat in contintul site-ului cat si in codul sursa. Din pacate nu exista automatizari in acest sens, iar procesul este minutios si de durata.

Un specialist in optimizare SEO va va oferi cele mai bune sfaturi si va realiza o analiza amanuntita a siteului dumneavoastra pentru a depista problemele de indexare.

Echipa SVO va ofera servicii optimizare site care genereaza informatii relevante pentru motoarele de cautare, astfel incat indexarea site-ului sa se realizeze corect inca de la inceput. Astfel, nu pierdeti timp cu probleme tehnice ce pot fi preintampinate, iar platforma dumneavoastra va avea vizibilitatea necesara pentru a genera conversii.

Distribuie pe

Te-ar putea interesa:

Expertiză în proiectare și execuție de înaltă calitate. Soluții inovatoare și fiabile pentru fiecare proiect. profesionalism, eficiență și termene respectate.

PROGRAM DE LUCRU
Luni Vineri: 9.00 – 18.00